jag mår bra


Varför kan inte folk sluta döma mej !?


Jag pratade med min handläggare igår och hon säger nästan rakt ut att jag har psykiska problem och behöver hjälp, sen får jag höra från svägerskan att jag har haft det tufft och säkert behöver hjälp.. Hon sa det ifs på ett snällt sätt. Men jag känner mej totalt störd i huvudet ! Som ett riktigt psyk... Vadå jag behöver hjälp ? Att andra säger så till mej känns inte rätt.
Sen får jag höra från mina såkallade vänner att jag säkert behöver prata med någon, just för att jag inte jobbar.. hmm...

Jag är frisk
Jag mår bra
Jag är lycklig
Jag är nöjd med mej själv
Jag klarar allt lätt
Jag är självständig
Jag tycker om livet
Jag har inte någon jävla bulimi


Önska kan man... Jag blir bara så ledsen på mej själv som inte förstår att livet inte är någon lek.

Man måste jobba och tjäna pengar för att få ha ett hem. Man måste äta för att inte dö. Man måste orka med allt fast man inte är på topp varje dag. Man måste kunna gå vidare och inte haka upp sej på vissa saker.
Ett liv utan de måsten som ställs idag, hur ser d ut ?
Blir man en alkoliserad hemlös luffare eller lever man på socialbidrag med psykkontakt ?

Jag blir bara irriterad när andra dömer mej och säger hur jag mår.
Jag mår bra, så låt mej leva som jag vill !

Kommentarer
Postat av: Demonic

Det är inte alltid lätt att höra saker från omgivningen. Innan man själv anser att man är på ett visst sätt så kommer det inte hjälpa vad andra säger.



Jag kan säga att jag mår bra nu, trots att jag inte ätit på 10 dagar, men det är fan ingen annan fsom verkar fatta det.



Kram

2008-11-28 @ 15:28:01
URL: http://skinnyfied.blogspot.com/
Postat av: Ari

Jag tror att du har makten att avgöra ditt eget öde. Du blir inte en alkoholiserad luffare.

2008-11-29 @ 00:00:29
URL: http://villblimindre.blogg.se/
Postat av: "jasmine"

tack så mycket! :)

fast lite fusk ändå eftersom jag står och svankar och tar kortet i just den vinkeln, jag hade ju aldrig i livet lagt ut en bild rakt framifrån om man säger så, haha.

ja, vem vill inte ha en smal kropp med stora bröst? haha, drömma kan vi ju alltid ;) KRAM

2008-12-02 @ 16:53:08
URL: http://downdowndown.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men du ljuger ju för dig själv!

och folk runtomkring dig vill bara bry sig var glad för det !

2008-12-12 @ 09:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0